Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Analiza branży gier w Polsce i w Berlinie

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Sławomir Lewandowski | 2015-12-27 00:14:39
niemcy, germany

Analiza branży gier w Polsce i w Berlinie

Analiza branży gier w Polsce i w Berlinie

Wydawca wersji polskiej:

Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Berlinie
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji
Leipziger Platz 2, D-10117 Berlin
tel.: (00 49 30) 206 226070, fax: (00 49 30) 206 226 730
e-mail: berlin@trade.gov.pl; www.berlin.trade.gov.pl


Autorzy:

Michael Liebe
Tim Tielebier


Redakcja:

Tomasz Salomon - Radca
Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Berlinie


Data wydania wersji polskiej: 6.03.2014 r.

 

„Analiza branży gier w Polsce i w Berlinie”, której autorami są Michael Liebe i Tim Tielebier, została opublikowana w wersji niemieckojęzycznej w dniu 31.01.2014 r. na zlecenie Administracji Senatu ds. Gospodarki, Technologii i Badań i odzwierciedla poglądy, opinie oraz ocenę stanu i perspektyw rozwoju branży autorów niniejszego opracowania.

 

Spis treści

1. Przegląd rynku gier komputerowych w Polsce i w Niemczech 7
1.1 Branża gier komputerowych w Niemczech 7
1.2 Specyfika rynku w Berlinie 9
1.3 Branża gier komputerowych w Polsce 10
2. Porównanie branż gier komputerowych w Polsce i w Niemczech 12
2.1 Dane rynkowe 12
2.1.1 Porównanie podstawowych danych 12
2.1.2 Podział aktywnych graczy w Polsce i w Niemczech według płci 13
2.1.3 Podział aktywnych graczy w Polsce i w Niemczech według wieku 13
2.1.4 Podział systemów gier w Polsce i w Niemczech 14
2.1.5 Podział systemów operacyjnych na urządzeniach przenośnych w Polsce i w Niemczech 15
2.2 Firmy w Polsce 16
2.3 Infrastruktura (związki, sieć powiązań, promocja) 18
2.3.1 Niemcy 18
2.3.2 Instytucje w Berlinie 19
2.3.3 Polska 22
2.3.4 Instytucje w Polsce 22
2.3.5 Klastry w Polsce 24
2.4 Wydarzenia w Polsce i w Niemczech 24
2.4.1 Niemcy 25
2.4.2 Polska 25
2.4.3 Krótki opis wydarzeń branżowych w Polsce 26
2.4.4 Perspektywy na 2014 26
2.5 Kształcenie 27
2.5.1 Berlin 28
2.5.2 Polska 28
2.6 Media i multiplikatorzy informacji w Polsce 29
3. Analiza danych rynkowych 30
4. Wartość dodana współpracy pomiędzy Berlinem a Polską 32
4.1 Identyfikacja obszarów współpracy 34
4.2 Elementy spójne z innymi branżami kreatywnymi i ICT 35
4.2.1 Applied Game Technologies 35
4.2.2 Serious Games 36
4.2.3 Gamification 36
4.2.4 Games for Health 37
4.2.5 Interface Design 37
4.2.6 Sztuka mediów 37
4.2.7 Umiejętność korzystania z mediów 38
4.2.8 Transmedia 38
4.2.9 Animacja 38
4.2.10 Bezpieczeństwo IT 39
5. Zrównoważony rozwój i perspektywy długoterminowej współpracy 40
5.1 Rynek zbytu dla produktów konsumenckich 41
5.2. Rekrutacja utalentowanych, wykwalifikowanych pracowników 42
5.3 Wspieranie kształcenia, wymiana studencka i sieć wykładowców 42
5.4 Transfer wiedzy i usług 43
5.5 Inwestycje 44
6. Wykaz źródeł 45
7. Autorzy 46
8. Słowo końcowe od autorów 47

Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Berlinie Wydział Promocji Handlu i Inwestycji 48




Pliki do pobrania

Analiza branży gier w Polsce i w Berlinie
pdf | 291.62 KB
Pobierz

Wybrane
oferty polskich przedsiębiorstw

Przeprowadzki Wrocław

Oferujemy profesjonalne usługi przeprowadzkowe na terenie Wrocławia i okolicach Wrocławia. Nasza ...
Polska - SZCZECIN 2021-12-01 Dodał: Adam grabowski Doradztwo/consulting/edukacja Zobacz ofertę

odzież z nadrukiem

Jesteśmy firmą zajmującą się produkcją odzieży sportowej, reklamowej i gadżetów kibicowskich. Pos...
Polska - SZCZECIN 2021-12-01 Dodał: Adam grabowski Zdrowie i medycyna Zobacz ofertę

Pomoc drogowa Warszawa

Każdy kierowca przynajmniej raz w życiu miał nieprzewidziane sytuacje na drogach.To bardzo nieprz...
Polska - SZCZECIN 2021-12-01 Dodał: Adam grabowski Zdrowie i medycyna, Doradztwo/consulting/edukacja, Handel, IT/ICT, Usługi finansowe Zobacz ofertę

Zobacz więcej ofert