Ogromny potencjał gospodarczy Niemiec otwiera dla polskich producentów praktycznie nieograniczony rynek zbytu. Akceptuje on towary o zróżnicowanej jakości i na różnych poziomach cenowych. Przeznaczone są one na potrzeby wewnętrzne i do reeksportu, dla przetwórstwa przemysłowego i bezpośrednio dla konsumentów.
Jedną z branż, która nabiera coraz większego znaczenia dla społeczności niemieckiej, a zarazem stanowi niszę popytową dla towarów produkowanych przez małe przedsiębiorstwa, jest branża artykułów ogrodniczych i rekreacyjnych.
Niemcy zaliczają się do krajów, w których powszechnym powodzeniem cieszy się aktywny wypoczynek. Pociąga to za sobą zapotrzebowanie na artykuły rekreacyjne i ogrodnicze. Popyt na nie pozostaje na wysokim poziomie pomimo wahań koniunktury gospodarczej i spadku przyrostu demograficznego. Mamy bowiem do czynienia z nowym trendem, tzw.„Homingiem”. Polega on na tworzeniu warunków do obcowania z naturą, również egzotyczną, w przydomowych ogródkach . Wielu Niemców jest również pasjonatami ogrodnictwa.
-----
Wrzesień 2008
Pełne opracowanie dostępne jest poniżej w formacie pdf.
Pliki do pobrania
Niemiecki rynek artykułów ogrodniczych i rekreacyjnych pdf | 189.28 KB |
Pobierz |