Proekologiczne innowacje techniczne w lotnictwie– na przykładzie Niemiec
Komisja Unii Europejskiej przedłożyła krajom członkowskim planowany zakres działań dla poprawy klimatu poprzez zredukowanie do 2020r. emisji gazów cieplarnianych o 20%.
W związku z tym branża przemysłowa, transportowa, rolnictwo, itp. krajów UE powinny włączyć się aktywnie do zminimalizowania zanieczyszczania środowiska naturalnego. Jednakże, jeśli więc przemysł unijny zmniejszy emisję, o co najmniej 21% (ponad 2 mld t), obciąży to w najwyższym stopniu takie kraje, jak: Niemcy, Wielką Brytanię, Włochy i Polskę. Oprócz wymogu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych (głównie dwutlenku węgla) w przemyśle, transporcie, gospodarstwach domowych i rolnictwie Komisja UE zaleciła zwiększenie udziału w krajowych bilansach energetycznych odnawialnych źródeł energii. Według unijnego programu udział energii słonecznej, geotermicznej, wiatru i biomasy w zużyciu energii powinien wzrosnąć z aktualnie 8, 5% do 20% w 2020r. Jedynie Francja zajmuje wyhamowujące stanowisko, gdyż chce pozostać przy energetyce jądrowej. Również według założeń Komisji udział biopaliw w zużyciu paliw silników spalinowych powinien być podwyższony do 10%... (pobierz poniżej całe opracowanie jako pdf.)
---
kwiecień 2008
Pliki do pobrania
Proekologiczne innowacje techniczne w lotnictwie - na przykładzie Niemiec pdf | 336.55 KB |
Pobierz |