Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Rekordowa ilość polskich wystawców na ANUGA 2015 w Kolonii

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Monika Hebda | 2015-10-16 16:14:43
targi, anuga 2015, polska żywność


W tegorocznej edycji targów wystawiało się ponad 7 000 wystawców ze 108 krajów, w tym 170 z Polski.

Na stoisku Agencji Rynku Rolnego zaprezentowało swoją ofertę 15 polskich producentów: Activ (jabłka, soki owocowe), Igloopol / Ano (mrożonki, lody), CSI Słowianka (słodycze), Grupa Owoce Natury (świeże i przetworzone owoce i warzywa), Zakłady Mięsne H. Stokłosy (świeże mięso i wyroby mięsne), Makarony Polskie (makarony, przetwory, dania gotowe), Ł-Meat Łuków (mięso czerwone), Viando (wędliny), Melvit (przetwory zbożowe), Ostromecko (wody mineralne), PEPEES S.A. (skrobia, dodatki dla przemysłu spożywczego), SOT (produkty mleczne), Vitapol (fasole), Chocomoco (czekolada), Orzech (przetwory owocowo-warzywne).

Wokół stoiska narodowego prowadzona była przez hostessy intensywna akcja promująca polskie wędliny (kabanosy), jabłka grójeckie (ChOG), słodycze (krówki, czekolady) i inne, w tym materiały promocyjne o Polsce i branży rolno-spożywczej.

W ramach wsparcia polskich producentów żywności; WPHI Kolonia zorganizował wspólnie z Enterprise Europe Network oraz ZENIT GmbH giełdę kooperacyjną https://www.b2match.eu/anuga2015 w której udział wzięło 33 polskich przedsiębiorców.

Na stoisku Krajowej Rady Drobiarstwa zorganizowano spotkanie informacyjno-promocyjne dla przedstawicieli prasy i mediów, stowarzyszeń branżowych i innych środowisk opiniotwórczych. O polskiej ofercie na targach ANUGA 2015 oraz możliwościach współpracy mówił zgromadzonym przewodniczący delegacji ARR Prezes Radosław Szatkowski, a także Konsul – Kierownik Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji w Kolonii Stanisław Hebda i prezesi organizacji branży mięsnej Rajmund Paczkowski, Jerzy Wierzbicki i Wiesław Różański.

Targi były okazją dla WPHI Kolonia do licznych rozmów z producentami żywności i wystawcami pod kątem potrzeb promocyjnych dla tej branży oraz doskonalenia narzędzi promocji. Kierownik WPHI spotkał się z przedstawicielami Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni „Samopomoc Chłopska”. W czasie spotkania omówiono m.in. możliwości zacieśnienia współpracy w zakresie promocji polskiej spółdzielczości.

WPHI Kolonia wychodząc naprzeciw oczekiwaniom polskich wystawców zorganizował w dniu 3 września 2015 r. w Warszawie warsztaty przedwyjazdowe, których celem było przygotowanie się merytoryczne (wykład eksperta) i organizacyjne dla efektywnej obecności na tej imprezie.

Z naszych rozmów z polskimi wystawcami wynika, że ocenią oni tę edycję targów ANUGA jako wyjątkowo udaną.

Następna edycja targów: 7 – 11 października 2017 r.

*******

Przemysł rolno-spożywczy ma szczególne znaczenie dla polskiej gospodarki. Branża ta jest w grupie priorytetowych z punktu widzenia rozwoju konkurencyjności polskiej gospodarki, ale jest to także sektor najbardziej proeksportowy.

Innowacyjność, rozwój technologiczny, wysoka jakość surowców, a także bogate dziedzictwo kulinarne sprawiają, że polskie produkty są wysoko cenione na rynku międzynarodowym.

Od ponad dekady rośnie udział eksportu żywności w całkowitym polskim eksporcie. Wartość eksportu produktów rolno-spożywczych wynosi obecnie ponad 21 mld euro, co stanowi ponad 13 proc. polskiego eksportu ogółem. Polska jest szóstym eksporterem żywności w Unii Europejskiej.

Naszym największym odbiorcą były i są kraje europejskie, do których wysyłamy blisko 80 procent naszej żywności. Nie oznacza to jednak, że polscy eksporterzy nie interesują się innymi, pozaeuropejskimi rynkami zbytu. Pomagają im w tym m.in. rządowe programy Go Azja i Go Afryka.

Ekspansja polskich eksporterów na nowe rynki, w szczególności w Azji, Afryce i Bliskim Wschodzie doprowadziła do wzrostu liczby krajów importujących polską żywność, która w 2014 r. wyniosła 176 (86 proc. wszystkich państw świata) wobec 156 (76 proc.) w 2004 r.

Naszym głównym partnerem w handlu zagranicznym pozostają Niemcy, w tym również jeśli chodzi o handel produktami rolno-spożywczymi, których udział w naszym eksporcie wynosi 22,5%. Wartość polskiego eksportu na rynek niemiecki wyniosła w 2014 r. 4,8 mld euro, zaś import z Niemiec wyniósł 3,9 mld euro.

Motorem wzrostu w obu segmentach rynku były w ostatnich sześciu latach głównie produkty klasy premium i produkty niszowe.

Niemcy importują produkty rolne i spożywcze o wartości ok. 76 miliardów euro, a wiele z nich jest dalej przetwarzane w zakładach produkcyjnych.

Niemiecki przemysł spożywczy zatrudnia ok. 556.000 osób w prawie 5.800 zakładach, a jego obroty wyniosły w 2014 r. ponad 172 miliardy euro (w 2013 r. 175 mld euro). Jedna trzecia obrotów pochodzi z transakcji z zagranicą, które w roku 2014 osiągnęły rekordową wartość ponad 54 miliardów euro.

Polska jako sąsiad Niemiec jest również ich ważnym partnerem handlowym w tej branży. Zgodnie z danymi Federalnego Zrzeszenia Niemieckiego Przemysłu Spożywczego (Bundesvereinigung der Deutschen Ernährungsindustrie – BVE) Polska w roku 2014 była na 6 miejscu w eksporcie i na 5 miejscu w imporcie w rankingu partnerów handlowych Niemiec pod względem przetworzonych produktów spożywczych. W roku 2014 z Polski do Niemiec trafiły przetworzone produkty spożywcze o wartości prawie 3,1 miliardów euro, co oznacza niewielki wzrost o 0,3 procent. Do najważniejszych polskich produktów eksportowych należą ryby i przetwory rybne, mięso i przetwory rybne oraz wyroby piekarnicze. Niemcy importują produkty rolne i spożywcze o wartości ok. 76 miliardów euro, a wiele z nich jest dalej przetwarzane w zakładach produkcyjnych.
Niemiecki przemysł spożywczy zatrudnia ok. 556.000 osób w prawie 5.800 zakładach, a jego obroty wyniosły w 2014 r. ponad 172 miliardy euro (w 2013 r. 175 mld euro). Jedna trzecia obrotów pochodzi z transakcji z zagranicą, które w roku 2014 osiągnęły rekordową wartość ponad 54 miliardów euro.

Rynek niemiecki będzie nadal dla polskich producentów żywności rynkiem o dużym potencjale wzrostu. Warunkiem jest jednak oferowanie produktów o wysokiej jakości i relatywnie niskiej cenie. Nie bez znaczenia dla wymagającego konsumenta niemieckiego pozostają również metody i standardy wytwarzania żywności, a także np. kwestia dobrostanu zwierząt.

Nastroje niemieckich konsumentów są bardzo pozytywne i znacznie lepsze niż średnia ogólnoeuropejska. W roku 2015 każdy obywatel Niemiec będzie dysponował średnio kwotą prawie 21.449 euro na konsumpcję i utrzymanie. Jest to o 572 euro więcej niż w roku 2014.

Ta pozytywna prognoza opiera się przede wszystkim na stałym wzroście płacy realnej i na niskim poziomie wzrostu cen. Siła nabywcza w przeliczenia na głowę mieszkańca jest w Niemczech tym samym o prawie 65 procent wyższa od średniej ogólnoeuropejskiej.

 

Targi były niepowtarzalną okazję do zaprezentowania międzynarodowej publiczności polskich produktów i polskiej żywności, ich walorów smakowych i wysokiej jakości. To także okazja do nawiązania nowych kontaktów biznesowych i pozyskania nowych rynków zbytu.

 

anuga20154edytuj opis zdjęcia

anuga121057864055909996375784408347849931543173nedytuj opis zdjęcia

arr obcokrajowcyedytuj opis zdjęcia

arr stoisko ogolemedytuj opis zdjęcia

bankiet2edytuj opis zdjęcia

bankiet arredytuj opis zdjęcia

FOTKA GIEłDAedytuj opis zdjęcia

hostessy ARRedytuj opis zdjęcia

PIąTNICAedytuj opis zdjęcia

warsztatyprzedwyjazdanuga20151edytuj opis zdjęcia

warsztatyprzedwyjazdanuga20152edytuj opis zdjęcia

warsztatyprzedwyjazdanuga20153edytuj opis zdjęcia






Wybrane
oferty polskich przedsiębiorstw

Gabinet kosmetyczny

Gabinet kosmetyczny – zabiegi kosmetologii medycznej Elight Kosmetologia medyczna Powstań...
Polska - Toruń 2021-10-14 Dodał: Jolanta Borkowska Zdrowie i medycyna, Doradztwo/consulting/edukacja, Handel, IT/ICT, Usługi finansowe Zobacz ofertę

Strony www

Tworzenie stron internetowych – Jaki CMS wybrać? Strony internetowe Posiadanie własnej st...
Polska - TORUŃ 2021-10-12 Dodał: Michał Dąbek Zdrowie i medycyna, Doradztwo/consulting/edukacja, Handel, IT/ICT, Usługi finansowe Zobacz ofertę

Księgowość - zakładanie spółek i działalności gospodarczej

Zakładanie firmy łączy się z podejmowaniem wielu istotnych decyzji. Jedną z najważniejszych...
Polska - Toruń 2021-10-10 Dodał: Jolanta Borkowska Zdrowie i medycyna, Doradztwo/consulting/edukacja, Handel, IT/ICT, Usługi finansowe Zobacz ofertę

Zobacz więcej ofert