Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Targi spoga+gafa 2013

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Sławomir Lewandowski | 2015-12-20 19:50:01
niemcy, germany

Coroczne międzynarodowe targi sprzętu zaopatrzenia branży ogrodniczej oraz jeździectwa odbywały się w Kolonii w dniach 08.09.2013-10.09.2013. Są to jedne z najważniejszych i najczęściej odwiedzanych targów w tym sektorze w Europie. Na 235 tys. metrach kwadratowych powierzchni wystawowej spotkało się 1800 wystawców z ponad 50 krajów. Targi odwiedziło ok. 37 tysięcy gości.

Coroczne międzynarodowe targi sprzętu zaopatrzenia branży ogrodniczej oraz jeździectwa odbywały się w Kolonii w dniach 08.09.2013-10.09.2013. Są to jedne z najważniejszych i najczęściej odwiedzanych targów w tym sektorze w Europie. Na 235 tys. metrach kwadratowych powierzchni wystawowej spotkało się 1800 wystawców z ponad 50 krajów. Targi odwiedziło ok. 37 tysięcy gości.

Jak wykazały badania ubiegłorocznej edycji targów, aż 92% gości to osoby mające wpływ na decyzje podejmowane o zamówieniach i podpisywanych kontraktach.

Polskę reprezentowało 30 wystawców. Przedstawiciel WPHI Kolonia odwiedził 13 polskich wystawców na targach.

Oferta polskich wystawców prezentowała się okazale, począwszy od najprostszych narzędzi ogrodowych, szczotek, łopat, węży, spryskiwaczy, poprzez poprzez asortyment ozdobny, armaturę ogrodową, produkty utrzymania zieleni, oraz zimowego utrzymania ogrodów i inne.

Polscy wystawcy, którzy niejednokrotnie już byli obecni na tych targach, ogólnie deklarowali mniejsze zainteresowanie nowych podmiotów przedstawioną ofertą handlową, natomiast podkreślali odnowienie i wzmocnienie dotychczasowych nawiązanych już kontaktów. Generalnie wszyscy wystawcy podkreślali, że w chwili obecnej większa część ich produktów wysyłana jest na eksport. W zależności od obecności firmy na rynku, stosunek eksportu do handlu wewnętrznego wynosi od 20% (młode przedsiębiorstwa korzystające z programu *paszport do eksportu* bądź aplikujące do niego) aż do ponad 90% (przedsiębiorstwa o kilkudziesięcioletnim stażu na rynku). Firmy ogólnie zadowolone są z udziału w targach i większość podkreślała, że pomimo wysokich kosztów warto jest brać w nich udział.

Przedstawicielka WPHI Kolonia zachęcała do korzystania z programów portalu promocji eksportu www.exporter.gov.pl oraz do korzystania z pomocy WPHI na całym świecie i regionalnych COIE w wyszukiwaniu odpowiednich kontaktów handlowych oraz do programów wsparcia eksporterów oferowanych przez polski rząd ze środków budżetowych oraz środków z Unii Europejskiej. Część wystawców wiedziała o działalność i WPHI i dostępnych programach wsparcia eksportu, niemniej część z nich uzyskiwał te informacje po raz pierwszy.

Wybrani wystawcy:

Firma Biowin Sp. z o.o. www.biowin.pl - Jest to mała rodzinna firma produkująca przede wszystkim artykuły do domowej produkcji wina, piwa i przetworów z warzyw i owoców. Jej nowatorskie produkty cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem odbiorców. Firma bardzo chwaliła miejsce w hali targowej, w której została ulokowana. Firma po raz drugi była obecna na targach i jest bardzo zadowolona ze zdobytych kontaktów tegorocznych. Planuje przyjazd za rok.

Firma Andrewex Sp. z o.o. www.andrewex.com.pl - producent drewnianych ozdobnych ogrodzeń, altan, zadaszeń i wiat ogrodowych z drewna klejonego warstwowo. Po raz drugi na targach, głównie celem pielęgnacji zdobytych kontaktów handlowych. Firm eksportuje niemal na cały świat (w tym do Australii, Japonii, Indonezji), ale głównie do Niemiec. Na tegorocznych targach głównie spotyka się z już pozyskanymi kooperantami.

Firma CELL-FAST Sp. z o.o. www.cellfast.com.pl - producent armatury ogrodowej. Firma po raz ósmy obecna na targach. W roku bieżącym zdobyła dużo nowych kontaktów, w szczególności ze Skandynawii i Rosji. Firma podkreśla rokroczną zmianę struktury sprzedaży swoich produktów - duże nasycenie rynku polskiego i regularnie wzrastający eksport. Obecnie struktura sprzedaży krajowej w stosunku do eksportu wynosi 60% do 40%. W najbliższych latach, dzięki nawiązanym kontaktom, firma zamierza odwrócić te proporcie.

Firma Prosperplast Sp. z o.o. www.prosterplast.de - producent donic i doniczek ozdobnych do ogrodów, ogrodów zimowych i wnętrz. Firma po raz dziesiąty prezentowała się na targach. Dzięki regularnym wizytom na targach spoga+gafa firma rozwinęła swój asortyment pod konkretne potrzeby klientów, z którymi nawiązała kontakty handlowe. Firma regularnie wystawia się również na targach branżowych we Frankfurcie, Norymbergii i w Monachium. Nowoczesny design oferowanych przez nią produktów cieszył się dużym zainteresowaniem zwiedzających, zwłaszcza ze Skandynawii i Dalekiego Wschodu.

Firma Patkar: www.patkar.com.pl - producent ciekawych wyrobów z wikliny oraz z drewna surowego, w tym ozdób ogrodowych z gałęzi. Dodatkowym wyjątkowym asortymentem tej firmy są kasetony do podłoży ogrodów i tarasów na bazie konstrukcji drewnianej i sztucznej trawy. Firma była już siódmy raz na targach, a dzięki nowatorskiemu asortymentowi jej oferta cieszyła się dużym zainteresowaniem klientów ze Skandynawii i z Niemiec.

Firma Spólnota - www.spolnota.pl - producent leżaków i krzeseł ogrodowych z drewna. Firma Spólnota praktycznie 100% swojej produkcji wysyła na eksport. Główni odbiorcy to Wielka Brytania, Francja, Niemcy. Firma eksportuje swoje towary głównie poprzez agentów za granicą. Niemcy, jako główny rynek zbytu dla produktów oferowanych przez Spólnotę, są też główną destynacją w kontekście udziału w targach. Na gafa+spoga firma wystawia się regularnie od 11 lat. Ponadto jest też uczestnikiem targów ogrodniczych w Monachium i Düsseldorfie.

Przedsiębiorcy wciąż zwracają uwagę na hermetyczność rynku niemieckiego. Wielu wystawców podkreśla nawiązane podczas targów kontakty z firmami ze Skandynawii, Francji, Holandii, Chin, Rosji, Estonii, Ukrainy, USA, Japonii, jednocześnie odnotowuje ostrożność, kontrahentów z Niemiec, co jest dowodem na to, iż polskim firmy produktom wciąż ciężko jest się przebić na rynku niemieckim. Niemniej jednak niemal wszyscy, mimo wysokich kosztów, deklarowali ponowny udział w targach w edycji przyszłorocznej.





Wybrane
oferty polskich przedsiębiorstw