Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Obszary ekspansji dla MSP z Polski na rynku niemieckim

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Sławomir Lewandowski | 2015-12-20 20:10:46
niemcy, germany

Potencjał liczącego ponad 80 milionów mieszkańców kraju - to szansa dla wielu polskich przedsiębiorców. Znalezienie odpowiedniej luki biznesowej może znacznie ułatwić drogę do sukcesu.

Potencjał liczącego ponad 80 milionów mieszkańców kraju - to szansa dla wielu polskich przedsiębiorców. Znalezienie odpowiedniej luki biznesowej może znacznie ułatwić drogę do sukcesu.

Najwięcej możliwości istnieje obecne w branży medycznej. To przed nią stoją ogromne wyzwania, zwłaszcza dla tych przedsiębiorców, których grupą docelową są niemieccy emeryci i renciści. Inne branże, w których potencjał rozwoju jest równie wysoki, to rzemiosło oraz wszelkie nowe technologie, zwłaszcza informatyczne (ITC).

Niemcy to wymagający klienci, w sektorze handlowym przyzwyczajeni są przede wszystkim do dużych sieci i znanych marek, co nie oznacza, ze nie są gotowi spróbować nowych produktów. W przypadku usług kluczowe znaczenie ma jakość i terminowość w realizacji zlecenia oraz realizacja zgodna z przewidywaniami, tj. brak zmian co do ustalonej ceny, czy warunków wykonania zlecenia.

Niemcy to kraj starzejącego się społeczeństwa, usługi i produkty dla osób starszych od lat cieszą się rosnącym popytem. W tej branży sukcesy odnoszą przede wszystkim małe firmy usługowe, które potrafią dopasować się do oczekiwań osób starszych, jak np.: opieka nad osobami starszymi w domu, pomoc w różnych zajęciach domowych, pielęgniarki domowe, kawiarenki dla osób starszych, fizykoterapia, gimnastyka, domowy fryzjer i kosmetyczka, krawiec z wizytami domowymi, usługi turystyczne skierowane do osób starszych.

Duże szanse dla firm istnieją również w sektorze budowlanym. We wschodnich Niemczech klienci przyzwyczaili się już do polskich usług i cieszą się one dużym powiedzeniem. Od 2004 r. Polacy chętnie zakładają jednoosobową działalność gospodarczą w branży budowlanej. Niemiecka gospodarka budowlana jest stabilna i wytrzymała na wahania koniunkturalne, a niemiecki rynek usług budowlanych należy w skali światowej i europejskiej do jednego z najatrakcyjniejszych rynków w tej branży. Również prognozy na najbliższe lata są bardzo optymistyczne. Szacuje się, że liczba zleceń w tej branży zwiększa się corocznie o 4 %. Największy wzrost koniunktury widać szczególnie w budownictwie naziemnym, gdzie wzrost zleceń w ciągu roku wynosi 5,4%. Zatrudnienie na stałe znajduje tutaj 731 tys. pracowników budowlanych.

Branża budowlana rozwija się w Niemczech szczególnie dobrze dzięki wzrostowi zainteresowania wśród Niemców inwestowaniem w nieruchomości. Wzrost wydanych zezwoleń na budowę domów i mieszkań zwiększył się w Niemczech wciągu ostatniego roku aż o 41 %. Lokowanie pieniędzy w nieruchomości Niemcy postrzegają jako najlepszą i najpewniejszą formę inwestycji. Jednocześnie jednak rosną koszty prowadzenia działalności w sektorze budowlanym: zarówno ceny materiałów budowlanych, jak też koszty związane z wynagrodzeniem.

Źródło: WordPress 2013