Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Eksport rośnie w miarę jedzenia

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Sławomir Lewandowski | 2015-12-20 20:20:01
niemcy, germany

Rosjanie kochają polskie jabłka, Niemcy ryby, a Brytyjczycy wyroby czekoladowe. Na całym świecie coraz częściej pojawiają się polski drób, wołowina i wieprzowina. To te produkty, a także świeże i przetworzone warzywa i owoce są najbardziej pożądanymi towarami eksportowymi Polski.

Rosjanie kochają polskie jabłka, Niemcy ryby, a Brytyjczycy wyroby czekoladowe. Na całym świecie coraz częściej pojawiają się polski drób, wołowina i wieprzowina. To te produkty, a także świeże i przetworzone warzywa i owoce są najbardziej pożądanymi towarami eksportowymi Polski.

Dane z trzech kwartałów 2013 roku pokazują dodatnie saldo handlu artykułami spożywczymi na poziomie 4,1 mld EUR. Jest to wzrost o 41% w stosunku do adekwatnego okresu ubiegłego roku. Podczas gdy ogólna wartość artykułów eksportowanych wzrosła o 12,3% i wyniosła 14,4 mld EUR, wartość importu wzrosła w tym czasie nieznacznie o 3,8% (10,3 mld EUR).

Najwięcej produktów Polska eksportuje do Niemiec. Ich łączna wartość w I-III kwartale 2013 roku przekroczyła 3,2 mld EUR (17,9% wzrostu w stosunku do 2012 roku), co stanowiło 22,5% całego eksportu.

Niemcy sprowadzali najczęściej z Polski wędzone, przetworzone i zakonserwowane ryby (450 mln EUR), soki owocowe (204 mln EUR) i mięso drobiowe (184 mln EUR). Poza tym trafiały tam wyroby cukiernicze, mrożone owoce, papierosy, surowe mleko i śmietany, nasiona rzepaku oraz pieczarki.

W obrotach z Niemcami Polska uzyskała również najwyższe saldo dodatnie w handlu rolno-spożywczym w pierwszych trzech kwartałach 2013r. (+ 956 mln EUR.)