Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Koncern Volkswagen odzyskuje pozycję na rynku

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Katarzyna Rzeźniczek | 2015-12-29 20:57:59
vw, niemcy, wphi berlin

Berlin, 22.10.2015 - Koncern Volkswagen odzyskuje pozycję na rynku

Obawy w Niemczech związane ze skutkami afery spalinowej w Volkswagenie są coraz mniejsze. Z badań przeprowadzonych przez firmę doradczą Prophet wynika, że zaufanie obywateli do jednej z największych firm w kraju, która zatrudnia ponad 600 tys. pracowników, wciąż jest ogromne. Prawie dwie trzecie respondentów nadal uważa samochody Volkswagen za nowoczesne, dobre i bezpieczne, trzy czwarte jest nawet gotowa kupić nowy model tej marki, jeśli będzie odpowiadała im oferta cenowa. Zdaniem 63% osób w przyszłym roku o skandalu z manipulowaniem testami emisji spalin w silnikach wysokoprężnych nikt nie będzie pamiętał, a według 60% medialna afera w dłuższej perspektywie czasu nie wpłynie niekorzystnie na znak jakości „Made in Germany”.

W Niemczech czeka na kontrolę ponad 2,4 mln pojazdów i w całej Europie w sumie 8,5 mln, a firma szacuje ogólny koszt napraw na ok. 6,7 mld euro. Według oceny specjalistów na skutek afery Volkswagen może stracić nawet ok. 30 mld EUR. Koncern przedstawił plan wyjścia z kryzysowej sytuacji składający się pięciu punktów - m.in. udzielenie pomocy wszystkim klientom, rozwiązanie problemu technicznego, jak również zmiana struktury funkcjonowania koncernu na świecie i strategii komunikacji. Według danych za III kwartał br. pierwszy raz od 15 lat przychody Volkswagena zmniejszyły się o 3,5 mld EUR, ale w porównaniu z ubiegłym rokiem utrzymują się one na wysokim poziomie 160,3 mld EUR. W IV kwartale sprzedaż znów powinna rosnąć wraz ze stabilizacją rynku motoryzacyjnego w Chinach, z którym koncern wiąże największe nadzieje.

Źródło: DW, Die Welt, Reuters

Opracowanie: JS/WPHI Berlin