Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Wzrost sprzedaży detalicznej w Niemczech w 2015 r.: 2,8% - 3,1% r/r

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Katarzyna Rzeźniczek | 2016-01-21 13:47:48
niemcy, sprzedaż detaliczna, wphi berlin

Wiesbaden, 20.01.2016 - W 2015 r. sektor sprzedaży detalicznej w Niemczech nadal rozwijał się prężenie.

W 2015 r. sektor sprzedaży detalicznej w Niemczech nadal rozwijał się prężenie. Według szacunków Federalnego Urzędu Statystycznego wzrost realny i nominalny wyniósł w granicach 2,8% - 3,1% r/r. Na razie zgromadzone dane obejmują okres od stycznia do listopada, w którym realny i nominalny rozwój sektora wyniósł o 2,8% r/r, co jest najwyższym wynikiem w handlu detalicznym od 1994 r.

W listopadzie 2015 r. sprzedawcy detaliczni zwiększyli obroty realnie o 2,3% r/r i nominalne o 2,8% r/r. Handel żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi wzrósł realnie o 2,4% r/r i nominalnie o 3,6% r/r. Obroty w domach handlowych, supermarketach i hipermarketach były wyższe realnie o 2,4% r/r i nominalnie o 3,6% r/r. W wyspecjalizowanych sklepach spożywczych handel zwiększył się realnie o 2,0% r/r i nominalnie 3,5% r/r.

Sprzedaż detaliczna innych produktów niż żywnościowe wzrosła realnie o 2,3% r/r i nominalnie o 2,7% r/r. Ponownie rekordowe były obroty w sprzedaży internetowej i wysyłkowej, które były wyższe realnie o 8,6% r/r i nominalnie o 9,6% r/r.

W porównaniu z październikiem handel detaliczny w listopadzie 2015 r. zwiększył się realnie o 0,2% i nominalnie o 0,3%. Natomiast według prognoz ekonomistów realny wzrost sprzedaży w zestawieniu miesięcznym miał wzrosnąć o 0,5%, a w zestawieniu rocznym o 2,1%.

Źródło: Destatis

Opracowanie: JS/WPHI Berlin