Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Stoisko narodowe WPHI Kolonia na targach jachtów i łodzi rekreacyjnych - BOOT w Düsseldorfie w ramach wsparcia branżowego programu promocji

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Monika Hebda | 2017-01-25 14:55:25
wphi kolonia, tragi łodzi i jachtów, boot 2017, polskie jachty i łodzie

Stoisko zorganizowano, przy wsparciu Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów Wodnych - POLSKIE JACHTY. Na stoisku prezentujemy materiały nt polskiej branży jachtów i Marki Polskiej Gospodarki. Udzielane są informacje o producentach i ofertach tej branży z Polski.

Stoisko ma na celu wsparcie Branżowego Programu Promocji Program Ministerstwa Rozwoju (https://www.trade.gov.pl/pl/niezbednik-eksportera/polskie-programy-wsparcia-eksportu/branzowe-programy-promocji/jachty-i-lodzie-rekreacyjne/193667,jachty-i-lodzie-rekreacyjne.html).

 

Program opracowany został w ramach poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (PO IR).

 

Udział przedsiębiorców w programie promocji sfinansowany zostanie ze środków poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” PO IR, za którego realizację odpowiada Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

 

W ramach programu opracowany został wykaz działań promocyjnych przeznaczonych dla przedsiębiorców, który uzupełniony został o tzw. działania ogólne promujące polską branżę jachtów i łodzi rekreacyjnych. Program promocji przygotowany został w taki sposób aby zapewnić komplementarność działań podejmowanych na rzecz promocji polskiego sektora branży jachtów i łodzi rekreacyjnych.

 

Polska jest światowym potentatem w jednej z najbardziej luksusowych branż – przemyśle jachtowym. Polskie stocznie zaopatrują nabywców z całego świata w łodzie warte po kilkaset tysięcy, a nawet po kilka milionów euro.

 

W budowie łodzi do 10 metrów długości staliśmy się już drugim po Stanach Zjednoczonych producentem w świecie. Szacuje się, że sprzedaż sektora sięga rocznie miliarda złotych. Cała branża produkuje rocznie kilkanaście tysięcy łodzi. Dużych stoczni jest niewiele: Delphia Yachts, Sunreef, Ostróda Yacht, Balt Yacht, Ślepsk, Model-Art. Jednak liczba wszystkich firm powiązanych z branżą produkcji jachtów – zarówno mniejszych producentów, dostawców elementów, właścicieli marin itd. – sięga blisko 900.

 

Najwięcej zamówień napływa z Unii Europejskiej. Głównymi odbiorcami polskich jachtów są takie kraje, jak: Francja, Niemcy, Holandia czy Skandynawia. Dużym rynkiem zbytu, jeszcze przed kryzysem na wschodzie, była Rosja. Eksport trafia także do USA czy Emiratów Arabskich. Coraz więcej stoczni stara się o kontrakty w Chinach. Stocznia Sunreef Yachts przeszło trzy lata temu otworzyła tam biuro.

 

O zaufaniu nabywców jachtów do polskich producentów świadczy nowy, bardzo wyraźny trend. Część dużych zachodnich producentów w ramach cięcia kosztów, zamiast produkować u siebie, zleca budowę jednostek stoczniom w Polsce.

 

Opracowała: MH; WPHI Kolonia