Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Polskie słodycze na targach ISM w Kolonii; 29.01-01.02.2017 r.

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Monika Hebda | 2017-02-02 12:10:29
wphi kolonia, targi ism 2017, targi słodyczy, polskie słodycze, polska branża cukiernicza

Ponad 65 wystawców z Polski wzięło udział w targach słodyczy i przekąsek. Wśród nich m.in: Fabryka Cukiernicza Kopernik S.A.; PPH Magnat Sp. J M. Jarocki, K. Dąbrowski; Zakład Produkcji Spożywczej DOBOSZ Daniel Dobosz.

Pełna lista wystawców:

http://www.ism-cologne.de/ISM/Ausstellersuche/index-3.php?fw_goto=aussteller/index&&tab=2

 

Na własnym stosiku WPHI Kolonia prezentowało swoje produkty i oferty 18 polskich producentów słodyczy.

 

Z niektórymi polskimi wystawcami na ich stoiskach spotkał się Konsul Stanisław Hebda I Radca Kierownik WPHI Kolonia. Przedmiotem rozmowy były możliwości wsparcia na rynku niemieckim, promocja rządowych instrumentów i programów wsparcia dla eksporterów i wystawców, popularyzacja Portalu Promocji Eksportu.

 

Opinie polskich wystawców nt. tegorocznej edycji ISM w Kolonii były umiarkowanie optymistyczne. Zgodnie uznano, że rynek niemiecki jest wyjątkowo hermetyczny jeśli chodzi o pozyskanie nowych klientów, w tym dużych sieci handlowych.

 

O konkurencyjności polskiego rynku słodyczy świadczyć może dynamicznie rosnąca wartość eksportu, która w latach 2009-2015 wzrosła z 3,7 do 4,2 mld PLN, co oznacza, że ok. 1/3 produkcji jest przeznaczona na eksport.

 

Wartość rynku słodyczy w Polsce szacuje się na 13 mld PLN. Branża dzieli się na kilka segmentów, jednak największy udział, bo aż 50% przypada na segment wyrobów czekoladowych. Pozostałe segmenty to m.in. słodkie i słone przekąski, ciastka, wyroby cukiernicze oraz gumy do żucia. Branża słodyczy w Polsce jest rozdrobniona. Głównymi kierunkami eksportu są kraje Unii Europejskiej, w szczególności Wielka Brytania i Niemcy.

 

W nadchodzących latach szacuje się, że rynek słodyczy w Polsce będzie powoli rosnąć, jednocześnie sam udział wyrobów czekoladowych w słodyczach ogółem będzie się dynamicznie zwiększać. Konsumenci coraz częściej będą wybierać także tzw. „zdrowe słodycze” oraz droższe i bardziej wyszukane produkty. Docelowo wartość rynku słodyczy w roku 2018 ma wynieść ok. 18 mld PLN.

 

Tegoroczne targi ISM odwiedziło 38 000 osób z branży cukierniczej ze 140 krajów. Po stronie wystawców było ich 1 649 i pochodzili oni z 68 krajów.

 

Następna edycja targów planowana jest w dniach 28 – 31 stycznia 2018 r.

 

Opracował: SH; WPHI Kolonia