Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



BOOT Düsseldorf

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Piotr Pomian-Kruszyński | 2018-02-12 12:29:40
boot, yacht, düsseldorf, łodzie

W styczniu, po raz kolejny odbyły się największe na świecie targi żeglarskie i sportów wodnych – BOOT Dusseldorf 2018. Nie zabrakło na nich także największych polskich producentów. Wsparcia promocyjnego udzieliła Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz ZBH Frankfurt.

W styczniu, po raz kolejny odbyły się największe na świecie targi żeglarskie i sportów wodnych – BOOT Dusseldorf 2018.

 

Boot DuesseldorfBoot Düsseldorf

 

Przez dziewięć kolejnych dni w kilkunastu halach wystawienniczych swoje produkty i usługi zaprezentowało blisko 2000 największych wystawców z całego świata. Byli wśród nich także najwięksi producenci z Polski, tacy jak Delphia Yachts, Parker, Waterbus i inni. Na targach nie zabrakło także stoiska Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, na którym zorganizowany został specjalny breifing dla prasy. Podczas prezentacji przedstawionej przez Michała Bąka i Sebastiana Nietupskiego z Polskiej Izby Przemysłu Jachtowego i Sportów, dziennikarze mogli zapoznać się z potencjałem polskiej branży jachtowej oraz uzyskać informację dotyczącą oferty krajowych producentów łodzi, części, wyposażenia oraz usług związanych z tym sektorem. Stoisko PAIH zostało zorganizowane w ramach programu „Promocji gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe”. Agencja będzie wspierała polskich producentów także na targach w Holandii, Norwegii, USA, ZEA, Australii, Norwegii, Turcji, Rosji oraz w Chinach.

Boot Duesseldorf 2Boot Düsseldorf 1

Branża jachtów i łodzi w Polsce staje się coraz silniejsza, a najwyższej jakości produkty stanowią coraz większą konkurencję dla zagranicznych marek. W Polsce produkuje się ok. 22.000 jachtów rocznie. Łodzie motorowe o długości 6-9 metrów są specjalnością krajowych producentów i zapewniają im drugie, po Stanach Zjednoczonych, miejsce na świecie. Niekwestionowanym liderem wśród odbiorców polskich jachtów i łodzi są Norwegowie. Tylko w 2016 r. zakupili oni polski sprzęt pływający o wartości 70 mln euro. Na drugim i trzecim miejscu znajdują się odpowiednio Francuzi (łączna wartość eksportu w 2016 r. wyniosła 46 mln euro) oraz Niemcy (44 mln euro). Wartość polskiego eksportu jachtów w 2016 wyniósł blisko 350 mln Euro.

Boot Duesseldorf 3Boot Düsseldorf 2

 

Więcej informacji na temat realizowanego programu dostępnych jest na stronie: https://yachts.trade.gov.pl/pl/