Przekazujemy do zapoznania się i skorzystania w swojej ekspansji eksportowej ze wskazówek zawartych w opracowaniu pt. z „Analiza rynkowa w zakresie branży instalacji grzewczych i chłodzących", w ramach Programu Operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka", Poddziałanie 6.2.1 - opracowano na zlecenie WPHI Kolonia.
Opracowanie jest udostępniane po uprzednim wypełnieniu oraz przesłaniu droga mailową na adres info.koeln(at)trade.gov.pl lub faksem: +49 221 34 99 10 załączonego poniżej oświadczenia.
Spis treści
I. Charakterystyka rynku instalacji grzewczych i chłodzących w Niemczech
I.1 Wstęp i informacje ogólne
I.1.1. Ogólna sytuacja w Niemczech na rynku grzewczym, klimatyzacyjnym
i wentylacyjnym w 2014 roku
I.1.2 Rozwój rynku urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
I.1.3 Budownictwo kubaturowe jako podstawa rynku instalacyjno-grzewczego
w Niemczech
I.2 Organizacja sieci sprzedaży w Niemczech
I.2.1 System sprzedaży artykułów instalacyjno- grzewczych i chłodniczych
w Niemczech
I.2.2 Sprzedaż przez hurtownie i sieci hurtowni
I.2.3 Przykłady sieci hurtowni instalacyjno-grzewczych
I.2.4 Przykłady grup zakupowych
I.2.5 Sprzedaż przez firmy instalacyjne
I.2.6 Sprzedaż przez markety budowlane
I.2.7 Sprzedaż przez Internet
II. Rynek urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych w
Niemczech - dane statystyczne
II.1 Informacje ogólne – metodologia opracowania danych
II.2 Produkcja urządzeń sanitarnych, grzewczych i klimatyzacyjnych –
dane statystyczne ogólne: rynek wewnętrzny i Eksport
II.2.1 Branża instalacyjno-grzewcza i klimatyzacji według grup produktowych
II.2.2 Branża według sektorów produktów
II.2.3 Produkty urządzeń grzewczych i automatyki
II.2.3.1 Produkcja kotłów i elementów powierzchni grzewczych
II.2.3.2 Produkcja zasobników i zbiorników zbiorczych
II.2.3.3 Produkcja pomp do urządzeń i instalacji grzewczych
II.2.3.4 Produkcja osprzętu do instalacji grzewczych
II.2.3.5 Produkcja palników
II.2.3.6 Regulatory pogodowe, panele kontrolne i pomiarowe, automatyka
domowa
II.3 Przemysł urządzeń grzewczych podsumowanie
II.4 Urządzenia do klimatyzacji, wentylacji pompy ciepła i kolektory
słoneczne
II.5 Podsumowanie: Produkty do ogrzewania, wentylacji, klimatyzacji
i automatyki dla budynków
II.6 Handel hurtowy w branży instalacyjno-grzewczej
II.7 Instalatorzy w branży instalacyjno – grzewczej
III. Perspektywy branży instalacyjno-grzewczej w Niemczech
III.1 Czynniki ogólne wpływające na rozwój rynku instalacyjno-grzewczego
w Niemczech
III.2 Perspektywy budownictwa mieszkaniowego
III.3 Strategia Energetyczna Niemiec - Energiewende a rynek
instalacyjno- grzewczy
III.4 Otoczenie polityczne rozwoju rynku instalacyjno-grzewczego w
Niemczech
III.5 Inne aspekty możliwości rozwoju rynku instalacyjno – grzewczego
w Niemczech
III.6 Systemy grzewcze – potencjalne możliwości rozwoju dla
różnych technologii w Niemczech
III.6.1 Informacje ogólne
III.6.2 Gazowe i olejowe kotły kondensacyjne
III.6.3 Instalacje kolektorów słonecznych
III.6.4 Pompy ciepła zasilane energią elektryczną i wykorzystanie
energii elektrycznej do ogrzewania
III.6.5 Ogrzewanie biomasą
III.6.6 Mikro- i mała Kogeneracja
III.6.7 Pompy ciepła zasilane paliwowo
III.6.8 Ogniwa paliwowe
III.6.9 Instalacje hybrydowe – integracja różnych źródeł ciepła
III.6.10 Przygotowanie ciepłej wody
III.6.11 Rekuperacja – instalacje wentylacyjne
III.7 Posumowanie możliwego scenariusza dla rynku instalacyjno-grzewczego
w Niemczech w następnych latach
IV. Szanse dla polskich firm z rynku instalacji Grzewczych i chłodzących na
rynku w Niemczech
IV.1 Informacje wstępne
IV.2 Wybór strategii wejścia na rynek niemiecki
IV.3 Wybór drogi dystrybucji towarów
IV.4 Pozostałe informacje
IV.5 Praktyczne wskazówki dla firm chcących rozpocząć ekspansję na rynek
Niemiecki
IV.6 Wymiana handlowa Polski z Niemcami w branży instalacyjno-grzewcze
IV.7 Eksport produktów branży instalacyjno-grzewczej i chłodniczej z Polski
do Niemiec
IV.8 Import produktów branży instalacyjno-grzewczej i chłodniczej do Polski
z Niemiec
IV.9 Handel zagraniczny Niemiec w 2014 roku
V. Zakończenie
VI. Przydatne kontakty i adresy w Niemczech
VI.1 Stowarzyszenia branżowe
VI.2 Zrzeszenia przedsiębiorców
VII. Wybrane targi branży instalacyjno-grzewczej, OZE w Niemczech
w latach 2015/2016
VII.1 Hydraulika, ogrzewanie, klimatyzacja, wentylacja i chłodnictwo
VII.2 Energetyka konwencjonalna i odnawialna
VIII. Krótki polsko–niemiecki i niemiecko-polski słowniczek terminów w branży
instalacyjno-grzewczej i chłodniczej
IX. Źródła informacji
Pliki do pobrania
Oświadczenie pdf | 166.5 KB |
Pobierz |