We wszystkich tych kategoriach jesteśmy jednymi z liczących się dostawców. Do perspektywicznych, a zarazem rozwojowych branż dla polskiego eksportu na rynek niemiecki można zaliczyć: artykuły rolno – spożywcze (szczególnie produkty bio), meble i akcesoria meblowe (głównie tapicerskie), artykuły dekoracyjne i wyposażenia wnętrz, artykuły ogrodnicze, usługi.
Po zniesieniu w 2011 r. ograniczeń w dostępie do rynku pracy i usług, dobre perspektywy ma nadal eksport usług budowlanych, zwłaszcza w zakresie robot wysoko wyspecjalizowanych (między innymi tunelowych i wykończeniowych) oraz montażu produkowanych w Polsce wyrobów. W dalszym ciągu istnieje duże zapotrzebowanie rynku niemieckiego na tzw. proste wyroby branży medycznej, szczególnie materiały opatrunkowe, przybory i narzędzia jednorazowe, odzież medyczną i szkło laboratoryjne. Rośnie popyt na usługi medyczne wysoko wyspecjalizowane, usługi stomatologiczne oraz chirurgii plastycznej. Obserwuje się również duży wzrost zainteresowania turystyką wyjazdową do Polski związaną z świadczeniem usług typu lecznictwa sanatoryjnego i uzdrowiskowego (SPA).
Za najbardziej perspektywiczną branżę dla niemieckiego rynku uznaje się technologie cyfrowe i systemy informatyczne, dla której na lata 2013-2020 prognozowane jest średnioroczne tempo wzrostu w wysokości 3 proc. Na drugim miejscu jest branża „maszyny i wyposażenie” z prognozowanym wzrostem 2,4 proc. średniorocznie.
Dobre perspektywy wzrostu dla sektora „zdolności przemysłowych” wynikają zarówno z odrabiania strat powstałych w trakcie kryzysu gospodarczego ostatnich lat, jak i z dużego potencjału eksportowego. 2-procentowy wzrost prognozowy jest także dla branży „ochrona i pielęgnacja zdrowia”.
Najmniej perspektywicznym rozwojowo sektorem jest natomiast sektor publiczny (duży spadek zatrudnienia) oraz branża „infrastruktura i sieci”. W dłuższym okresie to właśnie popyt ze strony najbardziej dynamicznie rozwijających się branż gospodarki niemieckiej będzie miał przełożenie na wielkość i strukturę polskiego eksportu do Niemiec.